Kolejna dietetyczna przekąska, którą praktycznie można zajadać bez umiaru. 😀  Tym bardziej, że w tym przepisie nie ma ani grama tłuszczu.
Sezon na cukinię nadal trwa, więc warto to wykorzystać i tworzyć z niej pyszne potrawy. Dlaczego warto? Cukinia jest przede wszystkim bardzo niskokaloryczna – zaledwie 15 kcal w 100 g, tak więc idealna dla osób będących na redukcji masy. Ponadto ma wiele innych wartości odżywczych, m.in.:

  • Bogata w cenne składniki mineralne – magnez, żelazo, potas
  • Witaminy z grupy B – m.in. B1, B3 uczestniczące w przemianach metabolicznych
  • Witamina C – chroni i wzmacnia organizm
  • Witamina A – wspomaga prawidłowe widzenie
  • Witamina K – wspomaga procesy krwiotwórcze

Kolejną ważną cechą cukinii są właściwości alkalizujące, czyli pomaga odkwasić organizm, a także wpływa na lepsze funkcjonowania układy trawiennego oraz sprzyja przemianie materii.

Składniki:

  • cukinia
  • ulubione przyprawy ( ja dodałam : czubrycę czerwoną, paprykę wędzoną słodką, czosnek granulowany, zioła  prowansalskie,  pieprz cytrynowy, sól)
  1. Cukinię umyć i pokroić w słupki.  Następnie posolić cukinię i zostawić na około godzinę, by puściła wodę (można to zrobić  bezpośrednio w misce lub na durszlaku, pod którym znajduje się jakiś pojemnik na ściekającą wodę).
  2. Cukinię dokładnie wysuszyć jednorazowym ręcznikiem kuchennym.
  3. Dodać przyprawy, wymieszać, rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do piekarnika na ok. 20 – 30 min w 200 ℃ (im cieńsze słupki, tym krótszy czas pieczenia). Pieczemy do lekkiego zmarszczenia się frytek.