Konjac? Co to jest? Dla tych, którzy nie wiedzą – już wyjaśniam! Konjac to makaron o bardzo niskiej kaloryczności (kaloryczność wynika głównie z obecności błonnika). Nie zawiera glutenu, tłuszczu, cukru oraz soli. Wytwarzany jest z korzenia rośliny noszącej nazwę konjac (uprawiana w Chinach i Japonii). Szybko syci, przez co zmniejsza chęć objadania się. Tak więc idealny podczas diety redukcyjnej. Stanowi dobry zamiennik ryżu lub makaronu np. w spaghetti. 😉 Produkt ten jest szczególnie często używany w kuchni azjatyckiej już od wielu lat. Makaron nie posiada specjalnych walorów smakowych, ale łatwo można podrasować jego smak, ponieważ z łatwością wchłania przyprawy. Dodatkowo jest odpowiedni dla wegan i wegetarian.

Składniki:

  • 1 opakowanie makaronu konjac 
  • 200  mięsa mielonego np. z indyka
  • oliwa z oliwek
  • 4 pomidory
  • 1 cebula
  • Przyprawy: bazylia  świeża / suszona, Imbir świeży / mielony, papryka słodka, pieprz, sól
  1. Makaron przyrządź według przepisu na opakowaniu.
  2. Pomidory sparz wrzątkiem, obierz ze skórki i pokrój w kostkę
  3. Na patelni rozgrzej oliwę, dodaj drobno pokrojoną cebulę.
  4. Gdy cebula się zeszkli dodaj mięso. Chwilę podsmaż.
  5. Następnie dodaj pokrojone pomidory oraz przyprawy. Duś pod przykryciem jeszcze  przez około 15 min aż składniki się połączą.
Makaron konjac użyty w przepisie