Jeśli marzyliście kiedykolwiek o nuggetsach, w których nie znajduje się gram mięsa – voilà.  Smakowo ciężko dorównać do typowych mięsnych nuggetsów, ale są równie smaczne. Jeśli chodzi o strukturę, to są bardziej kruche.

Vege nuggetsy są bardzo syte, a to za sprawą ciecierzycy i płatków owsianych. Zawierają dużą ilość błonnika, więc trzeba uważać z ich nadmierną konsumpcją. Pamiętajmy też o dostarczeniu większej ilości płynów do organizmu. No i nie zawierają sterty tłuszczu (!)

Najlepiej smakują w towarzystwie różnych dipów/sosów. Moja wersja opierała się na sosie jogurtowo – czosnkowym.

Składniki:

  • 1 puszka/słoik ciecierzycy konserwowej w zalewie (aquafabie)
  • ½ – ¾ szklanki zmielonych płatków owsianych
  • 2 łyżki zmielonego siemienia lnianego (opcjonalnie)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • Przyprawy (wg uznania), np.: papryka wędzona słodka, papryka słodka/ostra, mix przypraw do mięsa, kmin rzymski (obowiązkowo), zioła prowansalskie, sól
  • Panierka:
    • Płatki kukurydziane bez cukru,
    • Przyprawy, np.: pieprz,  mix ziół do drobiu, papryka słodka,

Sposób przygotowania:

  1. Aquafabe (zalewę) odlać do osobnego naczynia i ubić na sztywną pianę. Tak, ubije się. 😊
  2. Ciecierzycę przepłukać na sitku, a następnie niedbale zmiksować/rozgnieść widelcem(mają pozostać większe grudki).
  3. Ubitą pianę z aquafaby dodać do ciecierzycy i delikatnie wymieszać.
  4. Do masy dodajemy zmielone płatki owsiane (dodajemy w takiej ilości by masa była gęsta)  i przyprawy. Dokładnie wymieszać.
  5. Panierka: płatki kukurydziane rozgnieść (np. w ręce) i wymieszać z przyprawami.
  6. Obtaczamy kęsy masy w panierce.
  7. Nuggetsy umieszczamy na papierze do pieczenia i wstawiamy do piekarnika na ok. 30-35 minut w temp. 180℃ (10 minut przed końcem pieczenia obracamy każdy nuggets na drugą stronę). Czas pieczenia jest orientacyjny. Nie można się ściśle go trzymać.  Generalnie nuggetsy mają być chrupiące, więc trzeba dostosować tak długośc pieczenia, by taki efekt uzyskać.